Inga produkter tillagda!

Köp en produkt så ser det lite roligare ut här ;)

0 0 kr

Innan du handlar

Vi vill att du ska känna dig trygg när du handlar hos oss!

Därför

har vi valt att arbeta med Klarnas betalningslösningar där du själv kan välja hur du vill betala. Säkert och tryggt direkt med kort eller efter det att du fått varan med Klarna faktura. Du kan även välja att dela upp ditt köp över ett antal månader.

deal.jpg

Köpvillkor

PRIS
På fokusljudbild.se visas alltid priserna inkl. svensk moms (25%). Ändringar i pris efter lagd beställning kan endast ske pga. omstängheter Fokus Ljud & Bild låter över, ex valutaförändringar. Avgift för frakt tillkommer om det totala ordervärdet inte överskrider 500kr och redovisas innan köpet genomförs. Vi reserverar oss för prisfel. Vid eventuella fel tar vi kontakt med dig som kund.


KÖP
Vid beställning av vara träffas köpavtal först då Fokus Ljud & Bild bekräftat beställningen med en automatiskt genererad orderbekräftelse via e-post. För att handla på ljudbildfokus.se måste du vara över 18 år eller ha målsmans godkännande. Vid eventuella felaktigheter i leveranstid, pris etc. förbehåller Fokus Ljud & bild rätten att i efterhand korrigera detta.


LEVERANS
OBS. Vid beställningar i anslutning till "Black Friday" (2018.11.23) kan leveranserna dra ut på tiden pga den höga belastningen.
Lagerförd vara skickas från oss samma dag då beställningen läggs innan kl 13:00 helgfri vardag. Normal leveranstid är 2-7 arbetsdagar efter vi behandlat din beställning. Beroende på produkt sker leveransen med PostNord alt. DHL. I fall av försenad leverans har du som kund alltid rätt att häva köpet. Ersättning utgår ej vid ev. leveransförsening.

TRANSPORT
Transporter medför alltid risker. Vi står för dessa risker från vårt lager fram till din ytterdörr. Dock har du som konsument alltid ett ansvar att kontrollera din försändelse för ev. skador och genast meddela detta till den aktuella speditören. Är din nyköpta produkt skadad uppges du kontakta kundtjänst. Vid retur till oss uppmanas du att noggrant packa varan i originalkartong och emballera
väl då det är du som står för riskerna vid returfrakt. Uppstår frågetecken kring en ev. retur, kontakta kundtjänst.

Vid beställning av flera produkter med olika lång leveranstid kan din order komma att levereras i olika omgångar. Detta medför ingen ytterligare kostnad för dig som kund.


GARANTI
Fokus Ljud & Bild erbjuder sina kunder 12-24 månaders garanti på alla produkter. Om fel inte kan
återskapas/konstateras inom reglerna för garanti pga. handhavandefel, yttre åverkan etc. kommer ev. kostnader för serviceverkstad samt frakter debiteras. Därför rekommenderar vi alltid att inställningar och anslutningar kontrolleras innan garantin åberopas. Kontakta gärna kundtjänst för vägledning.

ÅNGERRÄTT/ÖPPET KÖP
Vi följer självklart lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokal (2005:59) där du som kund har rätt att inom 14 dagar efter det att du mottagit en vara utan anledning kan ångra ditt köp. För att kunna åberopa ångerrätt/öppet köp ska varan vara i väsentligt oförändrar skick, ej skadad.
Produkten bör återlämnas i originalförpackning för att full ersättning ska erhållas. Vi godkänner ej ångerrätt på in-ear hörlurar av hygieniska skäl om förpackningen är bruten. Vid returer med speditör ska transportemballage användas. Köparen står för portot. Återbetalning sker alltid till kort/konto som registrerats vid köp och utförs av klarna.

Returadress:
Fokus Ljud & Bild, Täby Centrum
Biblioteksgången 1
183 34 Täby
Märk försändelsen ”RETUR E-HANDEL” samt ordernummer.


REKLAMATION
Den lagstadgade reklamationsrätten är 3 år efter att du mottagit din vara. Fokus Ljud & Bild tillämpar reklamationsrätten som finns att återfinna i Konsumentköplagen. Vid mottagen produkt med synlig transportskada: Kontakta omgående vår kundtjänst. OBS! spara emballage för reklamation mot speditör. Uppdagas dolda fel på varan anmäls det direkt till taby@ljudbildfokus.se inom skälig tid från det att du mottagit varan. Vid ev. tvist i relaterade
ärenden följer vi alltid Allmänna reklamationsnämndens rekommenderande beslut.

SÄKERHET/SEKRETESS
I samband med din beställning uppger du dina personuppgifter, namn, adress, telefonnummer etc. När du registrerar dig för beställning av våra produkter godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig. Vi dokumenterar att korrespondens vi har med dig via e-post. Vi kommer inte lämna ut dina uppgifter till tredje part.
För mer information om gällande villkor och lagar härvisar vi till konsumentverket.se

BETALNINGSALTERNATIV
På fokusljudbild.se kan du som kund välja mellan flera olika betalningsalternativ. Allt för att du så enkelt som möjligt ska kunna genomföra ditt köp.

klarna1.png

Villkor för Klarna Checkout


Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla hos oss. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst.
Genom att ange eller efterfråga information i Klarna Checkout godkänner du våra användarvillkor och vår användning av dina personuppgifter enligt vad som framgår nedan.

Klarna Checkout Användarvillkor
Genom att använda Klarna Checkout godkänner du Klarna Bank AB (publ):s (556737-0431, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm), "Klarna", villkor såsom de framgår nedan, inklusive eventuella bilagor eller annat material vartill hänvisas ("Villkoren"). I och med att du anger eller efterfrågar information börjar du använda Klarna Checkout. Därigenom har du också godkänt vår behandling av dina personuppgifter, inklusive möjligheten för oss att överföra uppgifterna till tredje part eller för behandling utanför EU/EES-området. För att få använda Klarna Checkout måste du vara minst 15 år.

Identifiering, anpassning och riskbedömning
För att säkert kunna identifiera dig och förhindra obehörigt nyttjande eller missbruk av Klarna Checkout samt för att uppfylla kraven enligt god kreditgivningssed behöver Klarna säkerställa din identitet. Klarna inhämtar tilläggsinformation såsom personnummer, namn och adress samt, vid val av kreditalternativ, kreditinformation från olika leverantörer. Klarna behöver även använda den information som du kan ha lämnat vid tidigare köp, allmänt tillgänglig information på internet samt information om hur du tidigare har uppfyllt våra betalningsvillkor, för att göra en riskbedömning. Klarna Checkout anpassar automatiskt riskbedömningen, och därmed utformningen av tjänsten, för varje gång du använder tjänsten och du behöver inte ange mer information än nödvändigt. I vissa fall visas tidigare angiven och av Klarna godkänd adress till dig så snart du uppgivit din e-postadress och ditt postnummer. Den godkända adressen får endast användas i syfte att förifylla adressuppgifterna i direkt samband med ett köp. Genom att slutföra köpet bekräftar du din identitet och korrekt leveransadress.

Betalning, avgifter
Klarna Checkout uppvisar de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, delbetalning, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ där så är möjligt. Vid betalning med faktura gäller Klarnas vid var tid gällande fakturavillkor; f.n. 14 dagars kredit, en påminnelseavgift tillkommer vid utebliven betalning. Har du handlat för under 60 kr tillkommer 29,00 kr, och har du handlat för 60 kr eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift. Även en dröjsmålsränta motsvarande 24 % plus vid var tid av Riksbanken fastställd referensränta. Det kostar inget att använda Klarna Checkout. Eventuella skatter eller avgifter kan dock tillkomma genom valt betalningsalternativ, se närmare de enskilda betalningsvillkoren för det alternativ du väljer. Klarna kan när som helst addera eller ta bort ett eller flera betalningsalternativ av de som erbjuds i Klarna Checkout.

För de flesta betalsätt, när du slutför ett köp via Klarna Checkout, träffar du och Klarna ett avtal där Klarna bl.a. garanterar att du inte behöver betala om du inte får dina varor. Vänligen notera att vid köp i fysisk butik med Klarna är det ditt ansvar att säkerställa att du får med dig dina varor. Klarna ersätter samtidigt butiken för det du handlat och övertar därmed rätten att få betalt. Oavsett vilket betalsätt du väljer så går din betalning därmed till att reglera den fordran Klarna har. Du kan dock erbjudas andra betalningssätt i Klarna Checkout (såsom exempelvis Swish), där Klarna inte övertar fordringen från butiken, utan din betalning av skulden regleras i stället direkt till säljaren. Ditt köp kommer i dessa fall inte att omfattas av Klarnas köparskydd.

Användning
Klarna är innehavare av samtliga rättigheter till Klarna Checkout. Som användare får du bara använda tjänsten på avsett sätt för att genomföra köp, tills vidare och i enlighet med gällande Villkor. Om du tidigare har handlat med Klarna Checkout och därigenom angivit din adress kommer din adress automatiskt att förifyllas så fort du angett din e-postadress och postnummer. Du kan närsomhelst avsäga dig den här funktionen genom att skicka ett e-postmeddelande till dataskydd@klarna.se eller genom att välja det alternativet direkt i Klarna Checkout.

Försäkran
Du försäkrar att de uppgifter du uppger är korrekta och dina, samt att du får ingå avtal obehindrat och utan målsmans, förvaltares eller annan persons godkännande.
Om du använder tjänsten för en juridisk persons räkning, garanterar du även att du har behörighet att ingå detta avtal och härmed accepterar Villkoren i dess helhet för den juridiska personens räkning. Genom att uppge personuppgifter om andra personer bekräftar du även att du har medgivande att uppge dessa uppgifter och att uppgifterna får användas för de ändamål och på de sätt som beskrivs i dessa Villkor.

Missbruk
Användning av uppgifter som inte är dina eller som du av annan anledning inte har rätt att använda, samt användning av Klarna Checkout i övrigt på sätt som inte är avsett, kommer att bedömas av Klarna som missbruk. All information relaterad till missbruk eller misstänkt missbruk av Klarna Checkout, exempelvis genom angivande av felaktiga eller vilseledande uppgifter, sparas och används för framtida riskbedömningar och för att skydda inblandade parter. Användaren kan komma att spärras från vidare möjlighet att använda Klarna Checkout. Din efterlevnad av Villkoren och enskilda betalningsvillkor för Klarnas tjänster påverkar också riskbedömningen vid användning av Klarna Checkout och därmed din möjlighet att använda dig av alla betalningsalternativen.

Personuppgifter
Klarna och dess samarbetspartners behandlar dina personuppgifter för att kunna erbjuda dig en förenklad betalning via Klarna Checkout och för att kunna förenkla betalningsprocessen ytterligare nästa gång du använder Klarnas tjänster. Klarna behandlar personuppgifterna i syfte att säkerställa din identitet, administrera kundförhållandet, förhindra missbruk eller felaktigt utnyttjande av betalningstjänst, utföra kundanalyser, kreditbedömning, riskanalyser, riskhantering, affärsutveckling, för kommersiella och marknadsföringsändamål för egen del och för våra särskilt utvalda partners samt för att uppfylla tillämpliga lagkrav i övrigt. Personuppgifter är all slags information som direkt eller indirekt kan kopplas till dig. Följande är exempel på personuppgifter som Klarna behandlar:

1, Kontaktinformation - namn, address, e-postaddress, telefonnummer m m
2, Personnummer
3, Betalningsinformation - kortnummer, fakturainformation m m
4, Finansiell information - t ex information om inkomst och eventuella betalningsanmärkningar (används i de fall det tas en kreditupplysning)
5, Artikelinformation – uppgifter avseende de köp du gör
6, Historisk information – uppgift om tidigare köp, hur du tidigare har efterlevt betalningsvillkoren, eventuella avslag m.m.
7, Information om din dator/enhet - IP-adress, språkinställningar, webbläsarinställningar m m
8, Allmänt tillgänglig information på internet

Personnummer används för identifiering och som kundnummer i kundhanteringssyfte i Klarnas system. Om du tidigare har använt Klarna kan det finnas sparade uppgifter om dig för exempelvis kundhantering, dokumentationskrav eller liknande godkända ändamål. Klarna kommer att använda eventuell sådan information för att säkerställa din identitet och förenkla din användning av Klarna Checkout. Klarna kan även komma att använda elektronisk kommunikation (kommunikation via t ex SMS och e-post) i kontakterna med dig. Klarna kan komma att lämna ut uppgifter till andra företag inom Klarnas företagsgrupp, som också kan använda informationen på de sätt och för de ändamål som beskrivs här. För administrativa ändamål kan uppgifter även komma att lämnas ut till den ehandlare där du gjort ditt inköp samt till våra särskilt utvalda partners för kundanalys och marknadsföring. Vidare kan uppgifter komma att lämnas ut i samband med överlåtelse av fordran till inkassoföretag eller motsvarande. Uppgifterna kan även komma att överföras för behandling utanför EU/EES- området till en stat som inte har samma nivå på skyddet för personuppgifter. Klarna värnar om skyddet för personuppgifter och kommer att införa lämpliga skyddsåtgärder för att skydda uppgifterna. Du har rätt att en gång per år skriftligt begära att få tillgång till de uppgifter som rör dig. Du har också rätt att korrigera felaktiga uppgifter samt att välja bort att ta emot ytterligare marknadskommunikation. Klarna är personuppgiftsansvarigt för behandlingen av dina personuppgifter.


Missa inte våra erbjudanden!